השר חיים כץ הגיש מתווה לביטוח סיעודי ממלכתי

איתי גדסי No Comments on השר חיים כץ הגיש מתווה לביטוח סיעודי ממלכתי

לאחר שר הבריאות יעקב ליצמן, מכריז כבר תקופה ארוכה כי ילחם על חוק לביטוח סיעודי ממלכתי, היום שר הרווחה, חיים כץ, מגיש לראש הממשלה בקשה למתווה לביטוח סיעודי ממלכתי • האם מדובר בסערה הבאה בקואליציה?

שר הרווחה, חיים כץ צילום: עמית שאבי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר העבודה והרווחה חיים כץ הגיש לראש הממשלה, בנימין נתניהו, את המתווה המוצע על ידו להחלת ביטוח סיעוד ממלכתי חובה לכל אזרחי ישראל. המתווה בא על רקע הנטל הכלכלי הכבד שמוטל על בני משפחות החולים הסיעודיים ולאור החלטת ראשת שוק ההון והביטוח דורית סלינגר לבטל למיליון אזרחים את הביטוח הסיעודי הקבוצתי ללא חלופה הולמת.

השר כץ אמר: "בתחום הסיעוד קיים כשל חמור ורב שנים. הסיעוד אינו נכלל בסל הבריאות והאחריות לטיפול בחולה הסיעודי, מוטלת על בני משפחתו. עלויות טיפול אלה מצטברות לכדי הוצאה של מאות אלפי שקלים ולעיתים אף למעלה מכך".

עוד הוסיף השר חיים כץ: "למעלה ממיליון אזרחים שמו את יהבם על ביטוחי הסיעוד הקבוצתיים, אולם בהתאם להנחיית רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, אלה עומדים להסתיים בסוף השנה הנוכחית, תוך שסיומם מעמיד את המבוטחים, ובתוכם מאות אלפי מבוגרים, אל מול שוקת שבורה וללא כל פתרון אמיתי, וזאת לאחר ששילמו במשך שנים ממיטב כספם עבור הביטוח, אולם זה מבוטל דווקא בהגיעם לגיל מבוגר, ובתקופה בה הם זקוקים לו יותר מאי פעם".

המתווה הזה דומה מאד להצעתו, שלא לומר דרישתו, של ליצמן מזה תקופה ארוכה לביטוח סיעודי ממלכתי. תגובת ליצמן טרם התקבלה.



0 תגובות